-= www.Piatra-Neamt.net =- Forum nemtean

Full Version: Autostrada EST-VEST
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
credeti ca vor putea autoritatile locale sa schimbe decizia ministrului transporturilor in ceea ce priveste trecerea autostrazii pe langa oras ? acum autostrada e proiectata sa treaca prin Tg. Neamt
nu pentru ca probabil au schimbat proiectul tocmai pentru ca anumite persoane sus puse detin acele terenuri peste care va trece autostrada. vor avea mai mult de castigat. oricum pe cei de la bucuresti nu ii intereseaza pe unde va trece autostrada.
mare mare pierdere pentru piatra neamt dar eu totusi cred ca stefan va reusi.:nod::nod:macar aeroport :| :|
nu stiu ce ar mai putea fi zis inafara de cele spuse de clubban dar fac ''preaviz'' ca turisti care vin pana in 2013 cand o sa se termine autostrada tg mures - iasi o sa trebuiasca sa treaca pe la :

varianta 1) oradea - cluj - turda - tg mures - ! reghin - toplita ! - poiana largului - piatra neamt .reghin - toplita sunt vreo 30-35 de kilometri in gropi destul de .am fost pe acolo si in centrul reghinului (care e un orasel de 20.000 de locuitori ) miam facut varza masina : aceasta ruta e una care o detest


varianta 2 ) oradea - cluj - turda - tg mures - sovata - ! gheorgheni - cheile bicazului ! - bicaz - piatra neamt : prin " orasul " gheorgheni care dupa parerea mea nu se poate numi nici sat prapadit zici ca treci prin afganistan au niste gropi pe tot traseul orasului mam dus cu 60 la ora am trecut intro groapa fara sa vad ca era destul de adanca`mia zburat stergatoru din geam cand am intrat in groapa.inafara de drumuri acest gheorgheni nu are o minima civilizatie si curatenie parca treci prin afganistan efectiv.dupaia pe la lacu rosu este mare pacat de accea zona pentru ca nu se investeste nu este un bec pe parcursul strazii.drumul varza.totul in ungureste.harghita asta ne face de ras total.nu vreau sa fiu rasist dar ungurii astia chiar is niste ipocriti si increzuti no facut nimica in harghita.da ce dor e tara lor ? ce trebuie sa faca ei ? primari de 2 lei.la miercurea ciuc lo facut populatia comunist de **** am citit pe domnuleprimar.ro e destul de varza treaba.nu prea ai pe unde sa ajungi la piatra si sa fie ceva frumos si un drum klmea.ar trebuii facut ceva dar trebuie sa te milogesti la ungur ca sa se intample ceva
pentru cine nu stie ( majoritatea cred ) : Autostrada Transilvania by BECHTEL firma americana

Autostrada Transilvania este un proiect inceput in 2004 pana in 2012-2013 ( dar se pare ca lucrarile vor fi mult mai rapide decat previst ) pentru a ''lipi'' romania "centrala" de restul europei : autostrada incepe de la Brasov si ajunge pana la Oradea ( Bors )

Se lucreaza in 3 Sectiuni putem spune : Sectiunea 1 Brasov (Cristian) - Targu Mures (Ogra) 161 km

Tronson 1A Brasov (Cristian) - Fagaras
Tronson 1B Fagaras - Sighisoara
Tronson 1C Sighisoara - Ogra (Targu Mures)

Sectiunea 2 Targu Mures (Ogra) - Cluj 90 km

Tronson 2A Ogra (Targu Mures) - Campia Turzii
Tronson 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau)

Sectiunea 3 Cluj - Bors 164 km

Tronson 3A Cluj Vest (Gilau) - Mihaesti
Tronson 3B Mihaesti - Suplacu de Barcau
Tronson 3C Suplacu de Barcau - Bors

Lungime Totala: 415 km
Latime Platforma: 26 m
Parte Carosabila: 2 x 7,5 m


In toamna anului viitor vor fi gata primi 40 de km de autostrada ( Cluj Vest ( Gilau ) pana la Campia Turzii .

Pentru mai multe detalii : http://www.autostradatransilvania.ro



In poza aceastra de mai jos se turna stratul de autostrada in sectiunea 2 tronsonul 2A si alte poze de prin alte tronsuane :D
Nu esti rasist pt ca Ungurii nu sunt o rasa :)
autostrada trebuie sa treaca pe langa orase.si sa fie legata de orase prin drumuri adiacente.nu cum e la noi varianta.care trece prin oras.si te ia cu draci.la ce aglomeratie e acolo.in mod normal asa se face.dar ca la noi .
Bani europeni pentru legătura cu Autostrada

Străzile 1 Decembrie 1918 şi Cetatea Neamţului, cele care vor asigura legătura municipiului Piatra Neamţ cu viitoarea Autostradă Est - Vest, vor fi pregătite de modernizare. Proiectul va fi finanţat cu fonduri europene, valoarea grantului fiind de 23.424.464 lei. Cele două străzi fac parte din reţeaua stradală majoră a oraşului pe care se desfăşoară traficul greu şi uşor, local şi de tranzit, inclusiv transportul în comun urban şi interurban. Conform expertizei tehnice, starea lor este în prezent necorespunzătoare, ceea ce duce la neasigurarea condiţiilor minime de siguranţă şi confort, costuri şi timpi de deplasare mari, viteză de deplasare redusă (sub 20 km/h), poluare (fonică şi cu noxe) mare. În afară de aceasta, pe 1 Decembrie 1918 nu există colector de canalizare menajeră şi nici colector de canalizare pluvială, deşi strada prezintă un interes edilitar deosebit, avînd în vedere că pe acest amplasament s-au construit locuinţe cu grad de confort sporit, dotate cu instalaţii sanitare şi termice interioare. De aceea, autorităţile locale intenţionează modernizarea străzilor 1 Decembrie 1918 (cu o lungime de 2,6 km) şi Cetatea Neamţului (în lungime de 2,37 km), prin lărgirea de la două la patru benzi de circulaţie, precum şi prin reabilitarea şi modernizarea sistemului de canalizare menajeră şi pluvială. Proiectul va fi finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 - “Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”. Valoarea totală a proiectului a fost estimată la 28.443.992 lei, din care 23.424.464 reprezintă fonduri europene nerambursabile, 478.050-contribuţia locală şi 4.541.474-TVA.
sursa realitatea
clubbman dar Piatra-Neamt - Girov se mai face ? si la care incep sa lucreze mai intai,sau imediat la amandoua ?
Adevărul despre costurile autostrăzii Transilvania
de Florin Otrocol
Estimările realizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), prin care se solicită Guvernului acordul pentru ridicarea costurilor de realizare a autostrăzii Transilvania de la 2,2 la 5,2 miliarde de euro, sunt eronate. Un oficial al Ministerului Transporturilor, sub protecţia anonimatului, a acceptat să facă lumină vis-a-vis de situaţia reală a costurilor la care se ridică, la momentul actual, construcţia autostrăzii.

Reporter Informaţia de Cluj: Sunt adevărate cifrele care se vehiculează prin presă, referitor la faptul că autostrada Transilvania va ajunge să coste la final 5,2 miliarde de euro, respectiv 12,5 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă?
Oficial al Ministerului Transporturilor: Nu este adevărat decât parţial acest calcul. Deocamdată costurile s-au modificat numai pentru două din cele opt tronsoane ale autostrăzii, adică tronsonul 2B Câmpia Turzii-Cluj Vest (Gilău) şi 3C, Suplacu de Barcău – Borş. Aceste două tronsoane sunt singurele pe care s-a lucrat până în prezent şi singurele tronsoane care au Proiectul Tehnic aprobat. Presa omite un aspect foarte important. Acest contract s-a semnat între fostul Guvern PSD, condus de Adrian Năstase, şi Bechtel. Acest contract s-a semnat repede-repede, deoarece trebuia semnat. Nu doresc să intrăm în amănunte cu privire la acest subiect. La baza acestui contract nu a existat niciun fel de studiu de fezabilitate, ci doar nişte estimări care au apărut în urma unor cantităţi ţintă stabilite de compania americană. Aceste cantităţi au fost prevăzute în anexa 1 a contractului fără a avea un fundament real.

– Şi atunci cum s-a ajuns la acestă sumă? Solicitarea pentru acel surplus de trei miliarde de euro se regăseşte într-un document trimis spre informare Guvernului de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

– Acea sumă finală are la bază o estimare care se bazează pe calculul realizat pentru cele două tronsoane. La momentul actual se poate vorbi concret de două majorări faţă de estimările prevăzute în contract. Prima majorare este de 23% şi se aplică pentru tronsonul Gilău-Turda, un tronson care are 42 de kilometri şi care va suporta trei noduri de acces prin care se va lega DN1 de autostrada Transilvania, cele trei noduri regăsindu-se la Turda, Tureni şi Gilău, ultimul nod fiind necesar şi pentru realizarea joncţiunii cu autostrada urbană care duce la fabrica Nokia de la Jucu. A doua majorare este de 107% şi se aplică pentru tronsonul 3C. Acestă majorare este mai mare deoarece se impune realizarea unui viaduct la Suplacu, viaduct care va costa 150 de milioane de euro. Vă repet, acestea sunt singurele sume reale care există, singurele majorări care există, restul sunt simple speculaţii.

– Există voci care susţin că actualul Guvern acceptă orice majorare deoarece unul dintre cei implicaţi indirect în realizarea proiectului este un apropiat al prim-ministrului Tăriceanu, respectiv Dinu Patriciu, care prin intemediul companiei Rompetrol, ar fi câştigat licitaţia cu privire la furnizarea de combustibil parcului auto al companiei Bechtel.

– Tot speculaţii. Pentru informarea corectă a cititorilor dumneavoastră vă pot spune că parcul auto de la Bechtel colaboarează cu toţi marii furnizori de produse petroliere din România, adică Petrom, Rompetrol, Petromidia, Mol şi OMV. Contractele s-au făcut înainte de achiziţionarea Petrom de către OMV şi sunt valabile şi în prezent. Niciuna dintre aceste companii nu poate susţine singură necesităţile parcului auto aferent construcţiei autostrăzii. De exemplu, un utilaj (caterpilar) consumă într-o oră pe staţionare circa 50 de litri de motorină. Acelaşi utilaj în regim de lucru normal ajunge cu consumul la 150-200 de litri de motorină. Deci, vă daţi seama, la câte utilaje sunt dislocate pentru lucrările la autostradă, necesităţile companiei Bechtel ating câteva milioane de metri cubi de combustibil.

– Dacă totuşi previziunile financiare ale CNADNR sunt corecte şi autostrada va atinge ca şi costuri 12,5 milioane de euro pentru un km de autostradă, ce este de făcut? Există posibilitatea de reziliere a contractului?

– Rezilierea poate fi o soluţie, dar nu este deloc indicată. Clauzele de reziliere a contractului sunt drastice. Mai explicit, în cazul rezilierii, americanii vor primi 25% din valoarea contractului, calculaţi şi singur (25% din 2,2 miliarde euro reprezintă 550 milioane euro – n.red). Apoi, timp de doi ani nicio altă companie nu poate relua lucrările, deci suntem blocaţi încă doi ani. În plus, statul român este obligat să plătescă facturile restante în totalitate şi trebuie să suporte cheltuielile de mobilizare.

– Adică? .

– . Adică cei de la Bechtel vin şi ne spun: „voi trebuie să suportaţi cheltuielile necesare pentru a ne strânge jucăriile şi a pleca acasă”. Aceste cheltuieli presupun relocarea tuturor utilajelor şi a materialelor de construcţie rămase, şase sau şapte plăţi compensatorii pe cei 4.500 de angajaţi care vor fi disponibilizaţi şamd. Aceste cheltuieli pot însemna, poate, un alt miliard de euro. Şi atunci vă întreb: avem ceva de câştigat din rezilierea contractului?

– Ce buget se va aloca în 2008 pentru lucrările la autostradă?

– Cei de la Bechtel au solicitat 480 de milioane de euro. Această sumă reprezintă estimarea lor pentru lucrările care se vor executa anul viitor. Noi vom solicita Guvernului să alocăm circa 550 de milioane de euro către CNADNR. Cele 70 de milioane de euro reprezintă cheltuielile necesare pentru continuarea exproprierilor şi relocarea utilităţilor pe tronsoanele finalizate ale autostrăzii. Obligaţia noastră şi a CNADNR este ca terenurile, care sunt predate Bechtel-ului în vederea continuării construcţiei autostrăzii, să fie libere de sarcini, ceea ce se traduce astfel: finalizarea exproprierilor, finalizarea descărcărilor arheologice şi relocarea utilităţilor (reţeaua de curent, canalizare şi gaze).

– Aţi finalizat exproprierile pe tronsonul 2B, Gilău-Turda?

– Pe tronsonul care vă interesează direct vă pot spune că exproprierile sunt finalizate în proporţie de 95%. Noi depunem toate eforturile pentru ca la finele lui 2008, tronsonul 2B să fie dat în folosinţă. Se va circula normal şi va fi un fel de centură a Clujului până la finalizarea celorlalte centuri. Sunt şanse foarte mari ca din 2008 Clujul să poate folosi tronsonul Turda-Gilău pentru devierea traficului de tranzit din oraş.
Străzi lărgite pentru autostradă
• iesirea din oras spre Tîrgu Neamt a fost lărgită cu peste 41.000 mp pentru ca modernizarea străzilor 1 Decembrie 1918 si Cetatea Neamtului să prindă bani europeni • prin acest proiect, municipiul Piatra Neamt se va putea „întepa“ la viitoarea autostradă Est-Vest •
Piatra Neamt se pregăteste intens de autostradă, ba chiar îsi lărgeste intrarea în viitoarea legătură a Moldovei cu Ardealul. Pe ultima sută de metri a anului trecut, oficialii pietreni au aprobat lărgirea străzilor care asigură iesirea din oras spre Tîrgu Neamt, în spetă 1 Decembrie 1918 si Cetatea Neamtului. Lărgirea a fost mai mult scriptică, întrucît faptic suprafata aferentă celor două drumuri era deja mai mare decît în hîrtii. Lucru constatat de autorităti după efectuarea măsurătorilor topo. Primăria a demarat proiectul privind modernizarea străzii 1 Decembrie 1918, continuată cu Cetatea Neamtului, care va asigura legătura municipiului cu viitoarea autostradă Est-Vest. Proiectul a trebuit înaintat la ADRNE pînă pe 20 decembrie, pentru a obtine finantarea din fonduri europene. În cadrul proiectului, a fost nevoie de întocmirea documentatiilor cadastrale pentru cele două străzi, iar pentru documentatiile cadastrale, de inventarierea în domeniul public a terenului aferent celor două drumuri. Suprafata rezultată în urma măsurătorilor era mult mai mare decît cea înscrisă în hotărîrea de guvern care atestă domeniul municipiului Piatra Neamt. Cam cu vreo 41.000 de metri pătrati. Consiliul local a suplimentat, prin hotărîre, suprafata de teren a străzii 1 Decembrie 1918 cu 6.102 metri pătrati, astfel încît întreaga stradă ajunge acum la 33.897 metri pătrati, valorînd în inventar exact 3.485.153,950 lei. Totodată, strada Cetatea Neamtului a sporit, la rîndu-i, cu 35.602 metri pătrati, ajungînd la suprafata de 52.104 mp si 9.566.294,4 lei valoare. Astfel, zona prin care Piatra Neamt se va întepa la viitoarea autostradă Est-Vest va fi generoasă. Studiul de fezabilitate prin care orasul va fi legat de viitoarea autostradă a fost deja elaborat si avizat favorabil de specialisti în Programele Operationale Regionale pe infrastructură. Primăria va moderniza pe cheltuială proprie străzile 1 Decembrie 1918 si Cetatea Neamtului. Întregul proiect care vizează cele două străzi a fost estimat la 28,4 milioane de lei. Oficialii pietreni intentionează ca măcar 23,4 milioane să fie accesate din fondurile structurale. Potrivit anunturilor făcute de Ministerul Transporturilor în ultimii doi ani, studiul de fezabilitate privind autostrada Moldova-Ardeal va fi gata pînă în 2013, la pachet cu studiul detaliat al traseului, cu proiectul tehnic de executie, cu exproprierea terenurilor pentru întreg traseul si cu un fir de circulatie gata, pe toată lungimea rutei Sculeni - Iasi - Tîrgu Frumos - Roman - Piatra Neamt - Gheorgheni - Tîrgu Mures. Lucrările pentru executarea celui de-al doilea fir sînt planificate după 2014.
sursa"monitorul de neamt"
iata niste poze cu pozitionarea viitoarei autostrazi E-V. (se pare ca va trece cam departe de piatra neamt)
sursa:http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?s=87846dd71d1b61587fe22853f560d12e&t=425300&page=31
din zvonuri am inteles ca autostrada va trece pe la dobreni. cineva care sta acolo mi-a zis ca a fost contactat sa vanda pamant pentru autostrada
Deputatul liberal Relu Fenechiu, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Mihai Grecu, si specialisti in proiectarea de infrastructura rutiera au prezentat miercuri la Iasi viitorul traseu al autostrazii est-vest ce va lega Iasiul de Targu Mures, informeaza corespondentul ROMPRES. Seful CNADNR a afirmat ca autostrada Iasi-Targu Mures va avea o lungime de aproximativ 320 de kilometri, in functie de subvarianta aleasa pentru ruta Targu Mures-Ditrau si cea de ocolire a Iasiului. Potrivit deputatului PNL de Iasi Relu Fenechiu, in sedinta de marti a Consiliului tehnico-economic al CNADNR au fost analizate trei variante. Prima varianta vizeaza ruta Targu Mures - Sovata - Gheorghieni - Cheile Bicazului - Piatra Neamt - Targu Frumos - Iasi. Varianta a doua merge prin Targu Mures - Reghin - Toplita - Borsec - Tulghes - Poiana Largului - Targu Neams - Targu Frumos - Iasi. O alta varianta este Targu Mures - Ditrau - Tulghes - Poiana Largului - Targu Neamt - Targu Frumos - Iasi, care a si fost aleasa spre finalizare. De asemenea, pentru tronsonul de autostrada dintre municipiul Iasi si frontiera cu Republica Moldova au fost alese doua optiuni de traseu, respectiv o varianta prin zona de nord a municipiului si o varianta prin zona de sud. Decizia se va lua in urma aprofundarii analizei tehnice a traseului cu punct de iesire din Romania a autostrazii in zona Ungheni. Directorul general al CNADNR sustine ca aceasta varianta este optima din punct de vedere al mediului inconjurator, dar si pentru faptul ca este apropiata de numeroase centre de traffic. De asemenea, nu a fost omis nici faptul ca aceasta autostrada, care va lega estul de vestul tarii, va dezvolta si economia localitatilor din apropierea sa. "Autostrada genereaza dezvoltare. De aceea va trece cat mai mult prin zone populate Cred ca anul viitor vom avea constructori pe unul, doua sau chiar trei tronsoane de autostrada. Aceasta noua autostrada va avea patru benzi si nu una singura, cum s-a afirmat pana acum. Astfel, pe autostrada Targu Mures-Iasi vor putea circula zilnic aproximativ 20.000 de masini", a spus Mihai Grecu. Potrivit specialistilor, realizarea acestei autostrazi, care va avea 8 kilometri de tunele si 20 de kilometri de poduri, va costa aproximativ 4,4 miliarde de euro. Deocamdata, autostrada a fost impartita in trei tronsoane de aproximativ 100 de kilometri: Targu Mures-Ditrau, Ditrau-Targu Neamt si Targu Neamt-Iasi.

Seful CNADNR a afirmat ca se intentioneaza ca fiecare dintre aceste tronsoane sa fie realizat prin concesiune. In opinia sa, de aceste concesiuni ar fi bine sa se ocupe in mod direct constructorul autostrazii, asa cum se procedeaza in alte state europene. "Asa s-ar simplifica procedura de expropriere si nu ar mai fi implicate asa de multe institutii ale statului ca acum. In plus, constructorul va putea corela lucrarile cu exproprierile", a explicat Mihai Grecu. Studiul de prefezabilitate al proiectului autostrazii Targu Mures-Iasi este efectuat de Iptana SA.

Intentia CNADNR este de a demara licitatiile pentru constructia autostrazii in baza studiului de prefezabilitate si a unui studiu geologic si tehnic ce va fi realizat, pe fiecare dintre cele trei tronsoane, pana la sfarsitul acestui an. Pentru aceasta, sustine Mihai Grecu, este necesara o modificare a legislatiei in vigoare. "Daca vom reusi astfel sa demaram licitatiile, constructia autostrazii ar putea incepe in prima parte a anului 2009.

Pana acum am avut trei experimente esuate referitor la constructia unei autostrazi prin concesionare. Trebuie sa convingem marile consortii internationale ca this time is for real", a spus directorul CNADNR.
varianta finala. nu va trece prin piatra neamt.
sa speram ca li se va face mila de stomacele noastre care sa invart la 720 de grade cu surub de 400 si dubla rotatie stanga fatza pe drumurile judetene/nationale si o sa bifeze si piatra ca target
Bani pentru modernizarea străzilor din Piatra Neamţ

Primăria Piatra Neamţ a primit undă verde pentru demararea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a unor străzi din municipiu. Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE) a confirmat aprobarea finanţării proiectului "Modernizarea străzilor 1 Decembrie 1918 continuată cu strada Cetatea Neamţului, care va asigura legătura municipiului Piatra Neamţ cu viitoarea Autostrada Est–Vest". Proiectul, ce are un buget de 27.650.746 lei, a fost demarat de către Primăria Piatra Neamţ şi se încadrează în Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 – îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale. Obiectivul general al proiectului îl constituie modernizarea infrastructurii de transport locale în municipiul Piatra Neamţ în vederea fluidizării traficului urban şi de tranzit, reducerii timpului de transport şi a costurilor de carburanţi auto, scăderii poluării fonice şi cu noxe şi creşterii siguranţei rutiere. Concret, este vorba de modernizarea străzilor 1 Decembrie 1918 în lungime de 2,6 km continuată cu Cetatea Neamţului în lungime de 2,37 km, prin lărgirea de la două la patru benzi de circulaţie şi prin reabilitarea şi modernizarea sistemului de canalizare menajeră şi pluvială. Străzile 1 Decembrie 1918 şi Cetatea Neamţului fac parte din reţeaua stradală majoră a municipiului pe care se desfăşoară traficul greu şi uşor, local şi de tranzit, inclusiv transportul în comun urban şi interurban. Lucrările de construcţii vor avea două componente, prima fiind reprezentată de modernizarea străzilor prin executarea de terasamente (săpături şi umpluturi) pentru realizarea casetei de încadrare a sistemului rutier al carosabilului nou supralărgit şi trotuarelor noi, repararea degradărilor existente, realizarea straturilor de fundaţie pentru carosabilul nou şi pentru trotuare, încadrarea cu borduri şi realizarea îmbrăcăminţii rutiere pentru carosabil şi trotuare. Cea de-a doua componentă a proiectului o reprezintă realizarea sistemului de canalizare menajeră şi pluvială. Reţeaua de canalizare menajeră va fi constituită din trei tronsoane cu o lungime totală de 2.811 metri liniari, iar cea de canalizare pluvială din patru tronsoane cu o lungime totală de 6.271 metri liniari. Durata de implementare a proiectului este de 22 luni

http://www.evenimentul.ro/articol/bani-p...neamt.html
Deputatul Marius Neculai a cerut în Parlament autostradă Moldova - Ardeal

http://ziarulceahlaul.ro/politica02.php
Pentru cine vrea sa viseze frumos:

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, luni (30 noiembrie 2009), la Iasi, ca in aproximativ 10 zile va fi organizata o licitatie privind studiul de fezabilitate al autostrazii Iasi – Târgu Mures. Berceanu a subliniat ca studiul de fezabilitate este cea mai importanta actiune intrucât va stabili traseul pe care il va urma autostrada Iasi – Târgu Mures.
Potrivit oficialului, studiul de fezabilitate urmeaza sa fie finalizat in vara 2010, urmând ca pâna la sfârsitul anului urmator sa fie organizata licitatia, iar din 2011 sa fie demarate lucrarile la viitoarea autostrada, pe un sens, pentru a crea astfel o circulatie fluenta si, totodata, pentru a se lega in cât mai scurt timp de autostrada Transilvania, adica in 2012-2013.

“Initiativa mea de acum 2 ani era de a lega Moldova, prin nord, de vestul Europei, printr-o autostrada. Intentia mea este ca aceasta autostrada Iasi – Târgu Mures sa fie finalizata pe un sens de circulatie, ca un drum national, cam in aceeasi perioada in care este posibil sa se finalizeze si autostrada Transilvania, de la Târgu Mures la Bors, adica la granita”, a explicat ministrul Berceanu.

Ministrul democrat-liberal a recunoscut ca aceste autostrazi vor fi finalizate in perioada 2012 -2013, in functie de finantare. Viitoarea autostrada Iasi-Târgu Mures, sau Est-Vest, va avea aproximativ 300 de kilometri si va fi impartita in trei tronsoane. Cel mai probabil, fiecare tronson va fi incredintat unui constructor, prin licitatie.

Autostrada va porni din apropiere de Târgu-Mures, va trece prin judetul Harghita, pe la Ditrau, va continua in judetul Neamt pe la Poiana Largului si Târgu-Neamt, dupa care va ajunge in judetul Iasi pe la Pascani, Târgu-Frumos si Sculeni, localitate aflata la frontiera cu Republica Moldova. Autostrada va avea 20 kilometri de poduri si 8 tunele.

Sursa: financiarul.ro
hai sa vb despre altceva, nu despre SF-uri! sa nu uitam ca pt. urmatorii ani (adica cel putin pana in 2012) vom avea o alta putere la guvernare care nu a ajutat niciodata Moldova!
Berceanu plimba cercul ca de obicei la greu ;el crede ca daca a deschis o autostrada de 40km care oricum nu e 100% gata (si a mai si durat 5ani ; ce sa mai zic de costuri) il mai crede vreun "cetatean" care e cu capul pe umeri.Studiile de fezabilitate se fac ptr ca acolo is comisioanele grase.Dar de la Studiu pana la Fapta e cale prea lunga.
sa nu uitam cate studii s-au facut pt. drumul de la piatra la bacau! si raspunsul final a fost ca nu se poate face nimic!
Ar fi o mare pierdere pentru piatra meant dar daca te gandesti pe unde ar trece autostrada prin piatra?.
prin piatra nu ar avea pe unde trece!
Intr-un post mai sus exista 3 harti care arata pe unde va trece autostrada :)
aha prin 2050 sigur va fi gata . ministru' lu' peste prajit a anuntat ca anu' asta nu "este" bani ptr autostrazi , poate ptr. 10 km :D . ar fi cazul ca cei care si-au luat teapa pe 6 sa sa trezesca la realitate , asta asa ca o paranteza ptr entuziasti.
(07-02-2010 11:56 AM)Andrei_nt92 Wrote: [ -> ]Intr-un post mai sus exista 3 harti care arata pe unde va trece autostrada :)

Eu ma refeream daca ar fi sa treaca pe langa oras(Piatra Neamt) pe unde ar putea o pun, dar nu se va intampla trec prin Targu Neamt probabil costa mai putin... Sad

Asta e proiectul si se vede si ce ar vrea sa faca si in restul tari:

[Image: 2wcemtu_th.jpg]

Cam asta ar trebui sa fie reteaua de autostrazi care Ministeru Transporturilor vrea sa faca in cativa ani... foarte multi ani... sper sa traiesc sa o vad si pe asta Tounge
Reference URL's